Vragen van stemmers

Het kan zijn dat je als stemmer vragen hebt over de verkiezing of over het stemmen zelf. Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen.
 

1. Hoe kan ik zien wie er genomineerd zijn?
Vanaf de 1e stemdag kun je via de homepage van de verkiezing per categorie zien wie er genomineerd zijn. Je kunt dan ook zoeken op naam van een webshop om te zien of ze er tussen staan.


2. Mijn favoriete webshop staat er nog niet tussen. Hoe meld ik die aan? 
Helaas is het niet mogelijk om als consument een webshop aan te melden. Dat moet echt door de eigenaar of door de medewerkers gebeuren.


3. Wie mogen er genomineerd worden?
Een genomineerde dient een statutair gevestigde onderneming binnen Nederland te zijn. De organisatie beoordeelt of een leverancier wordt toegelaten tot de verkiezing. De website moet gestart zijn na 1 januari 2018.

Na het publiceren van de uitslag kunnen er geen wijzigingen meer plaats vinden.  


4. Wanneer ik mijn postcode invoer tijdens het stemproces, krijg ik de melding dat de postcode ongeldig is.
Nieuwe postcodes worden soms nog niet herkend, vul in dat geval een andere postcode uit de woon- of vestigingsplaats in.


5. Ik woon in het buitenland en wil graag mijn stem uitbrengen, maar mijn postcode wordt niet geaccepteerd.
Buitenlandse postcodes worden niet geaccepteerd, je kunt wel een postcode uit de woonplaats van de genomineerde invullen.


6. Ik ontvang geen bevestiging van mijn stem per e-mail.
Controleer eerst of de bevestiging in de ongewenste berichten / spambox terecht is gekomen. Is dit niet het geval, dan kan je via deze link opnieuw een bevestiging aanvragen. Lukt het dan nog steeds niet, stuur dan een e-mail naar vragen[@]newwebshopawards.nl


7. Mag ik vaker stemmen?
Ja, je mag in elke categorie maximaal 1 keer een stem uitbrengen. Je kan pas een volgende stem uitbrengen in een nieuwe categorie wanneer je jouw eerder uitgebrachte stem hebt bevestigd middels de bevestigingsmail. 


8. Hoe kan ik zien hoeveel stemmen mijn favoriete webshop heeft ontvangen?
Een aantal maal wordt er een tussenstand gepubliceerd. Deze tussenstanden kan je zien op de pagina Tussenstand. Tussen de momenten van publicatie van de tussenstand in, is het niet mogelijk om te zien hoe vaak er op jouw favoriete webshop is gestemd.

9. Mijn email adres wordt niet herkend, kan ik nu wel stemmen?
Het systeem ziet sommige domeinen waaronder @inbox.com als oneigenlijke e-mailadressen ook wel 'wegwerp e-mailadressen' genoemd. De herkomst en echtheid van dergelijke e-mailadressen kan niet worden geverifieerd en dus kan er helaas niet mee gestemd worden.


10. Tot wanneer kan er gestemd worden?
Er kan van 23 juli tot en met 7 september 2020 gestemd worden.


11. Hoe worden de winnaars bepaald?
Van 23 juli tot en met 7 september 2020 kan er gestemd worden. Tijdens het stemproces kunnen stemmers cijfers geven voor prijs/kwaliteitverhouding en klantvriendelijkheid. Het aantal stemmen telt voor 60% mee. De gemiddelde waardering telt voor 40% mee. Uit de Top 3 per categorie die op basis van deze formule ontstaat maakt de vakjury de landelijke winnaar per categorie bekend. Een webshop heeft minimaal 50 stemmen nodig om in aanmerking te komen voor een titel. 

Meer info

EcommerceKiyohPI MarketingMKB RechtSoleoSafe4UStaatsloterijLottoUnited Consumers

Om deze website ten volle te benutten dient u cookies te accepteren - toon details